lördag 17 mars 2012

Spännande dagar i Edsbyn

Tillbaka från Edsbyn i går. Vår med blandat innehåll, allt från den snötomma byn till 70 cm snötäcke på höjderna. Gått ca 1,5 mil efter grusväg mestadels täckt med is och snö för att observera eventuella övergångar av predatorer. Tycker mig ha sett en Järv nedanför björngömslet, i alla fall ett mörkt djur med den gångarten, de böljar fram i snön. Avståndet var betydande så avhåller mig från att uttala säkerhet i min ton. Däremot har vi haft Järv de senaste åren vid gömslet men bara en person har sett den. Nyss ätit brunch baked beans, croissant, ägg och apelsninjuice. I kväll är vi bortbjudna på middag på Angantyrvägen, jag redigerar bilder och följer händelserna uppe på Kebb, där bla Arméns Jägarbataljon deltar i sökarbetet med en Bergsjägarpluton. Tragiskt och som allt ser ut så är hoppet om överlevande extremt små efter den förmodat våldsamma kraschen mot bergväggen vid Kebb. Hur som helst mina tankar går till de anhöriga och här några vårbilder från Byn! Hela haveriet har ju skett i ett område där både jag och Malin årligen varit mycket aktiva och känner till de flesta platser som nämns i media.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar