onsdag 14 mars 2012

Kväll på Norra torget och det regnar här i Edsbyn. I dag +4 blank is på väg upp till gömslet, blev tvungen att vända bilen som dessvärre har dessa mytomspunna dubbfria vinterdäck apterade. Ett skämt, spelar ingen roll att den har fyrhjulsdrift och är ett väglokomotiv. Naivt av alla dessa som hedrar det dubbfria däcket! Jag vill nog gå så långt som att hävda att den gamla traditionella ståldubben borde återinföras. Nu blir det att vänta och hoppas på solens strålar under torsdag och fredag. I övrigt allt klart, fler rapporter från området som helhet gör gällande: Inga björnar på språng ännu. Mycket snö på höjderna och en temperaturskillnad på 3 grader. I dag gjorde jag visit hos vännerna på Allmogefönster, tryckt stämning med anledning av fabrikens nedläggning, en stämning som dock höjdes rejält med lite välbehövlig fika i kombination med en dröplig tragikomisk entré från min sida! Alla närvarande vet vad jag syftar på. Hann även med en visit hos min Frimurarbroder i Alfta som jag skall försöka få med till Änglagaraget på Djursholm och bröderna vid Attundalands brödraförening som jag nu tillhör. Lunch i Alfta, kort gästspel i Alfta kyrka där jag kollade in församlingens nya kopieringsmaskin.Sen middag bestående av skinkpaj efter besök hos min vän Kent där skratten stod högt i taket. Glömt dongeln men nu lyckats ansluta mig till nätet via min Iphone, lite långsamt men detta till trotts helt funktionellt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar