torsdag 8 mars 2012

Internationella Kvinnodagen

Denna en händelsens dag av rang, tillägnad kvinnan, besjungen av Björn Ranelid, går nu mot eftermiddag. Kan villigt erkänna att dagen till ära är mina knän ömma av allt skurande, mina handflator fulla av blåsor efter digert hanterande av dammsugaren och trots flera duschar räcker knappt min Dolce Gabana till för att dölja alla dofter från citruspräglade rengöringsprudukter för hemmet. Jag har gjort mitt! Samvetet påbjuder att jag vågar vara man igen, treva efter Svenska dagbladet på soffbordet, sikta in mina fötter mot bordet och belägra fjärrkontrollen. Det finns bara en fråga som tynger mitt vackra huvud nu! När är middagen färdig? Malin har fått semla på jobbet i dag så därmed torde mina ansträngningar vara till fullo denna dag, eller? Nu vill jag inte framstå som en ulv i fårakläder så inte beroende på denna dag, utan mer av egen vilja och kärlek till min kvinna finns det självfallet en överraskning på lut som jag tyvärr inte denna timme törs redogöra närmare för, då hon kanske läser detta mitt blogginlägg. Rapporterar mer om det senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar