onsdag 7 mars 2012

I dag fick kameran följa med på en tur runt Djursan! Det är ganska lätt att bli hemmablind men med kamerans hjälp är det inte svårt att porträttera det vackra i omgivningarna. Vi går mot vår och isarna drar sig tillbaka om än kalla vindar fortfarande passerar vår plats vid det Baltiska Havets innanvikar och fjärdar. Behövde samla mina tankar i dag med välbehövd meditation, en lisa för själen. I går var en tuff dag, speciellt för vännerna i Byn! Dagen till ära av den avgörande kvartsfinalen i bandy släpptes bomben att Inwido lägger ned sin fabrik i Edsbyn och samtliga ställs utan arbete. Samma kväll trots en envis kamp står det klart att Edsbyn IF spelat klart för i år! Ridå ned med andra ord. Lite känns det som om allt samlats i en gammal skurhink och slängs ut genom ett fönster där det hipp som happ hamnar på envar som råkar befinna sig där, mitt i stormens öga. Men i björnskogen sover björnarna vidare i sina vinteriden. Funderar mycket på detta då jag vandrar omkring för att hitta några fina platser att föreviga. Ropholmen mitt emot Lidingö och med Villa Pauli i bakrunden får inleda min fotosvit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar