torsdag 8 mars 2012

En afton i skaldjurens tecken

Hämtade upp Malin vid Mörby station och försökte på bästa sätt hålla masken. Körde förbi vår infartsväg vid Vendevägen och då blev hon misstänksam. När jag sedan missade att svänga vid konsum, påstod att jag skulle kompleteringshandla, ja då hade hon överlistat mig. Bokat bord på Monrads, en liten överraskning denna dag. Monrads är verkligen stället här på Djursholm med sitt kunnande inom fisk och skaldjur och ett bemötande med hög standard. Här är ett besök verkligen värt. Kan tänka mig vad en björn skulle säga om denna meny. Min meny till björnarna når naturligtvis inte denna nivå men en favorit vid björngömslet är färska räkor blandade i flytande honung vilket brukar leda till förtjusning till den grad att björnarna också rullar sig i maten innan förtäring. Vi serverades grillad Tonfisk, hummerstjärt & klo i skaldjursfond med gulbetor, men med lite koll på civiliserade maneér så började vi inte med att rulla oss i maten utan i stället ett glas vitt och bröd som sig bör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar