lördag 10 mars 2012

Färskpressat är bäst!

Vaknar upp till en helt ny fantastisk dag med tid för mys och att bara få vara för en stund. Inga måsten, lämnar inte sängen före lunchtid, pressar några apelsiner efter morgonkaffet i vår underbara säng. I dag inget på schemat, snörar på mig mina Miendelkängor och sätter av ned mot Strandvägen. En molnig start blir till en underbar dag där vårt lilla samhälle ligger under de mest sköna solstrålar vi kan förvänta oss i denna uppstart av våren. Möter en rad trevliga människor på min promenad, efter Germaniaviken siktar jag några isjakter, fascinerande sport och imponerande farter de far fram över isen med. Tänker på att vi verkligen har lyckan att bo på en så vacker plats som denna, invid havet men ändå nära till Stockholm. Här bor 8000 invånare i denna trädgårdsstad en gång skapad av Henrik Palme. Väl hemma efter en stor portion frisk luft väntade en smakrik brunch med bl a tyska korvar från Lidel i Stocksund. Faktiskt en smakupplevelse som får mig att höja på ögonbrynen en aning i kombination med ett självbelåtet smålenden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar