torsdag 3 maj 2012

Värmdö Bostäder, Gustavsberg & Q-Park

Så förvånande att ett särskilt blogginlägg förtjänats är denna helt otroliga företeelse i Gustavsberg. Vid visit hos mor ser jag denna skyllt på Skänkelvägen!
Så bara att backa ut igen och bege sig till Sadelvägen! Vart ligger det? Tur jag har gps i bilen och hoppas inte parkeringen blir upptagen då jag begivit mig av för att lösa en parkeringsbiljett.
Se så där ja! Här står parkeringsautomaten som utlovat. Mellan tummen och pekfingret ca 1 km från den parkering jag ämnar nyttja. Klart detta irriterar en Djursholmsbo, finns ingenting av smidighet eller finess i detta. Jag funderar verkligen hur man har tänkt här? Gräver vidare i detta och får då besked om att boende skrivit en protestlista som överlämnats till Värmdö Bostäder AB. Det är ju trots allt de som är markägare. Vill man ta ut avgift av gäster på sin parkering, ja då är det minsta man kan begära en automat i anslutning till parkeringen. Detta väcker verkligen irritation och det är väl inte det man vill kommunicera med sitt varumärke!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar