fredag 11 maj 2012

Profana dagar i byn

Under veckan har jag umgåtts en del med Komministern från Alfta, vi har lunchat ihop på Edsbyns hotell och jag har varit behjälplig med skjuts till Ovanåkers kyrka inför en vigselrepetition. Där fick jag, medan jag väntade ett ypperligt tillfälle till en vandring längs lokal-kända "Gamla landsvägen". Stämningsfyllda dagar och visst är det så att oavsett om du befinner dig i den tysthet en kyrka erbjuder eller på en vandring längs Edsbyns vackra kulturlandskap så väcks ju tankar på djupare plan om livet och dess mening. Det är ju en fantastisk tid vi tillbringar här men den är kortare än vi många gånger vill ta till oss. Hur ta vara på denna tid? Lev dina drömmar och ha kul är min reflektion på en fråga de flesta bär med sig på sin vandring genom livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar