fredag 20 april 2012

Vinterdäck PÅ

God morgon alla! Regn och rusk som får mig att tänka tillbaka på sista året jag tävlade i 1:a Maj-Trofén, Storslalomtävlingen som då kördes vid Svansjöliftarna i Hamra (Härjedalen). Tror det var 1979, ja tävlade! Det var inte riktigt rätt. Vi hade ymnigt snöfall från Bollnäs och strax före Sveg snurrade bilen och hamnade på taket. Vill verkligen höja ett varningens finger till er som tror att det är ok att åka upp till fjällen nu med de sommardäcken ni bytt till! Då 1979 hade vi sommardäck, inte en särskilt smart idé. Dessutom, ni med sommardäck är ett aber för oss med riktiga grejor, byt NU! I går eftermiddag fick jag smått hybris vid Mölnviks centrum på Wermdö. Sitter där med min mor och skall stänga av bilen samtidigt som hon pratar på en hel del. Till sist säger jag - Kan det inte få vara lite tyst då jag skall stänga ned bilen och göra alla saker i rätt ordning. Mor höjer sina ögonbryn och utbrister. - Men herre gud! Det är väl inte ett kärnkraftverk du skall stänga av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar