onsdag 18 april 2012

Utan ingredienser Stefan Ingves?

Så var kvällsmålet avstökat av en kock utan mössa och med kniven i stövelskaftet i stället för på skärbrädan. Ja riktigt så illa kanske verkligheten inte ter sig men kompromisserna blev många efter en hektisk dag. Det blev frysta köttbullar där kryddor fick hjälpa till att avidentifiera smaken från maskintillverkade halvfabrikat och som i en saga lyfta fram smaker från ett mångfaceterat kök, som i ett slag med en trollstav. Så det var verkligen med allvar jag axlade denne Harry Potter-roll, speciellt som grädden till den tilltänkta brunsåsen var slut. Fram åkte standardmjölken och mjölpåsen. Resan som för någon vecka sedan stannade vid blåkulla återstartade därmed och när jag skriver detta samtidigt som jag granskar ekonominyheterna så är jag inte längre ensam på kvasten! Vänder mig om och där sitter Riksbanksflanören, Ingves trotts att han har all tillgång på ingredienser. Åtminstånde vad gäller ekonomiska faktorer för att göra en logisk nationalekonomisk prognos. Men icke! Han kör sitt race in i kaklet i stället för att släppa trycket på Reporäntan! Tur att jag är bättre än så i köket, säger jag med glimten i ögat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar