torsdag 12 april 2012

Småstadsidyll utanför bloggosfären

Nu var det bokat och klart för Malin och hennes syster för en matupplevelse på Monrads under fredagen. Alltid roligt att ge bort en upplevelse i stället för teknikprylar, kosmetika eller konfektion. Ser fram emot en rapport och bilder som jag naturligtvis kommer att lägga ut på bloggen. I dag läser jag på Djursholmsfrun "Michan" :s blogg om just en betraktelse över hur omdanad och liten vår underbara ort kan vara, att allt som oftast stöta på varandra i den lilla butiken, ett fik eller under en härlig söndagspromenad utmed vattnet tex. Hur liten är då denna värld? Ja inte större än att min Malin tydligen vid samma tillfälle stod i kassakön och bevittnade en bloggares möte i verkligheten långt utanför vår internetbaserade omvärld, roligt tycker jag och beklagar att jag inta var närvarande vid tillfället. En annan bloggbekant "anitaskreta" skriver om sitt blogginehåll. Är det lätt att komma in i ett verbalt sakta lunk med enbart vardagsbetraktelser? Är det viktigt att läsa vad någon ätit till middag eller vilken butik som besökts under dagens shopping? Personligen tycker jag att just vardagsbetraktelser är ett tacksamt tema. Det är intressant att följa andra människors vardag på ett lättsamt sätt där trevliga begivenheter dokumenteras med ord och bild. Djupsinnighet och elände är inget som klär en glädjefull enkelriktad kommunikation enligt mitt eget tycke. Samtidigt är det ju upp till alla bloggare att själv välja inriktning och finna variation i sitt skrivande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar