måndag 16 april 2012

Sen middag

Ja utan att göra anspråk på att kalla detta supé får jag väl i stället slå ett slag för denna så anspråkslösa rätt i kombo med ett gott rött vin! Dagen fick fler timmar, Malin kom hem och åkte igen för ett tandläkarbesök i city. Däremellan har jag suttit och skrivit fullmakter för en rad konton som skall avslutas av en klient. Dessutom haft besök av fullmaktsgivaren som nu äntligen signerat all formalia efter genomläsning. Malin fick jag hämta i Mörby, sen blev det konsum där jag stötte ihop med trevliga Siri med dotter och fick tillfälle att hälsa på ytterligare en trevlig Djursholmsbo. Ja ibland känns det som att Konsum på Djursholm är vad ICA är för Edsbyn, en mötesplats. En kommunikativ router i vårt hektiska liv, en plats att lägga ett paket margarin i en korg, le mot någon, irra runt bland hyllor, letandes det sista på den slarvigt ihopvikta lappen som trängs i fickan med gamla parkeringsbiljetter. Här kan du möta vem som helst, både inne i butiken eller utanför där stinna plastpåsar lastas i bilar med gläfsande hundar och tjatande barn! Ännu en helhetsupplevelse alltså. Så hemma, steker ett paket bacon och tömmer den färdigtvättade salladen i en skål. Balsamvinäger, salt och peppar, några tomater, det är måndag mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar