tisdag 24 april 2012

Myskväll

Nu har vi klarat av polen, bastun och klär upp oss inför stundande 3-rätters middag. Dessutom har jag lämnat in vår medhavda Champagne som var tänkt till snöglägret i solen, på kylning i receptionen. tar den framför en härlig brasa efter middagseventet. Träffat både gamla bekanta och nybekanta under eftermiddagen. En forskare från KTH som är här med sin familj i år igen. Dessutom en Hushållslärare som vi diskuterat detta med kvalité, vad vi kunder skall kunna förvänta oss. Mycket nöjda med maten på Fjällgården skall jag understryka, de har dessutom goda vinkunskaper och veckans vinpaket har varit klockrena. Dessertvinet i går gav upphov till tårar då upplevelsen av den extrema samklangen med desserten gjorde sig påmind. Det röda vin som presenterades till Kalvbräss:en i går, ännu ett exempel. Sen har vi ju våra erfarenheter från vår lokala restaurant på Djursholm "Monrads" med sitt himmelska kök, tänker också på enastående Café Rost i Edsbyn. Så ju mer av dessa underbara människor jag möter, deras verksamheter och personal, deras omhändertagande av oss kunder. Ja ju mer frågar jag mig vad alla dessa andra egentligen tänker då de ställer fram en 3 dagar gammal sallat till sin kund och känner att detta är ok. Priset? Nej, det köper jag aldrig. Även en enkel kokt korv med bröd kan serveras med värdighet, det handlar om hur dessa människor väljer att behandla sina kunder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar