fredag 20 april 2012

Fjällräven & andra rävar med Björnmannen Mot Fjällen!

Mysfredag med Lets dance, pasta & vin, diskuterar fjällväder, packar skidkläder! Första stopp vid Edsbyn med övernattning, sen vidare till Härjedalen på Söndag morgon. Kommer att bo på Hotellet med all inclusive. Ser fram mot Fjällgårdens 3-rätters menyer. Malin har handlat mini-Champagne som vi skall ha i skidbacken. Känner mig som ett barn före julaftonen även om det är minst 4 år sedan jag inte längre får öppna julklapp, kvällen innan julaftonen. Nu hoppas vi på ok resväder men bra vinterdäck och fyrhjulsdrift underlättar naturligtvis. Packar med den Fjällräven-jacka jag har som endast finns i ett 30-tal exemplar i hela världen! Test edition! Är antagligen den bästa jacka jag någonsin burit under fjällvandring, har den även under skidåkning, en riktig favoritjacka med andra ord. Sen blir det andra Fjällrävenprodukter med på resan naturligtvis. Bl a den helt underbara Fjällräven "Abisko 75" Som Fjällräven AB gav mig efter förra årets Fjällräven Classic-tävling som var mitt 7:e år efter den 11 mil långa vandringen. Nej nu drar jag med min egen lilla Fjällräv "Malin" till Fjällen! Ja, och i dag såg jag far, den "Räven" smyga iväg i Mörby centrum, försökte komma i fatt men ack, han slank ur nätet. Vi utväxlade en del roligheter över mobiltelefon om detta icke-möte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar