söndag 25 mars 2012

Sweden wildlife safari, botanisera i vår rovdjursskog



God morgon säger jag trots att när klockan flyttats fram i rätt läge står båda visarna på tolv hur jag än beter mig. Ja ja, satt på kaffet och värmer två bitar av den underbara Västerbottenpajen som faktiskt diskuterades under gårdagens middag. Konsum Djursholm, verkligen kioskvältaren med vad jag förstått både popularitet och fina siffror, och visst är det trivsamt på våran butik som erbjuder oss att botanisera bland kryddor, skaldjur och pesto! Botanisera vill ju även jag att alla rovdjursintresserade skall göra, som en engelsman sa a Sweden wildlife safari is so great! Jag vill att Björnbiten skall vara inte bara en vardagsbetraktelse utan naturligtvis också locka till äventyret i blåbärsskogen, precis som Elsa Beskow beskriver det. Björnsafari, hyra ett gömsle, eller bara själv bege sig ut i björnskogen och leta efter spår i de mjuka delarna av grusvägen kan vara nog så intressant.

Fler björnar och spännande upplevelser!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar