måndag 12 mars 2012

Måndag igen

Så en raketstart på en ny underbar vecka! Våren, ja den tågar på med stora steg. På rovdjursfronten meddelar tidningen Ljusnan att åtal väckts gällande den illegalt dödade vargen på Fansen-sjön i Hälsingland. Anja Persson lägger skidorna på hyllan samtidigt som rökdoften från gårdagens segerbål vad gäller Svenska insatser i World cup fortfarande dröjer sig kvar och kittlar våra sinnen. Som fd tävlingsåkare följer jag ganska minutiöst den alpina cirkusen. Det var ju ett tag sedan jag själv gick över till Carv efter att envist hängt mig kvar vid de forna laggen. Nu är jag rätt sugen på att börja köra med portar i bana igen. Finns det någon youngboys grupp för mig som inte har alla kvaliteter för att kvala in bland Old boys, undrar jag stilla. Köpte nya tävlingsskidor från Fischer för något år sedan från Sportconrad i Tyskland. Supernöjd med dessa men saknar benskydd, ryggskydd mm. Sitter i salongen nu efter att ha serverat en ljuvlig middag bestående av Basonfläsk (Bacon) och blodpudding, det är tvära kast mellan hummerklo och stabb-mat men det är väl också tjusningen med variation, höjdpunkter såväl som marknära förtäring. Men en liten besvikelse var att Kvargen glömdes av under visiten på ortens affär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar